BLÅTIMEFOTO

SÆVELANDSVIK, KARMØY 24. mars 2019

BLÅTIMEFOTOGRAFERING 

THORSENHUSET, SÆVELANDSVIK KARMØY, søndag 24. mars 2019 kl 17 – 21

Kunne du tenke deg å lære å fotografere i det vakre blåtimelyset? Har du lyst til å ta bilder av vann i bevegelse med lang lukkertid? Vil du lære hvordan du fotograferer Nordlyset eller stjernehimmelen? Da er dette kurset noe for deg.

KURSBESKRIVELSE
På dette kurset vil vi lære deg hvordan du kan fotografere med lange lukkertider. Vi vil forklare hva blåtimefotografering er og hvorfor mange fotografer liker å fotografere i det blå lyset. Vi starter med å repetere blender og lukker og fokuserer på det som er viktig i forhold til fotografering med lang lukkertid generelt og i forhold til blåtimen. Vi viser deg ulike typer bilder tatt i blåtimen og forklarer hvordan det er blitt gjort. Vi viser også hvordan du kan få tatt bilder av Nordlys og stjernehimmel. Etter teoridelen drar vi til Åkrasanden for å praktisere.

Innhold:
Kl 17.00-18.45 Teori
Kl 19.00-21.00 Fotografering på Åkrasanden med veiledning

For å kunne delta må du ha kunnskap om og erfaring i bruk av blender og lukker.

Minimum 8 deltakere.

Pris: Kr 1.450,-

KURSHOLDERE

TOVE VIRATA BRÅTHEN
IDA KRISTIN VOLLUM

Tove og Ida har holdt fotokurs siden våren 2012, hovedsaklig på Vestlandet, og fra sommeren 2015 også i Lofoten.

Tove har drevet Vestfoto siden 1998. Hun har hatt mange fotoutstillinger, utgitt postkort, kalendere, CD-romer og en rekke lokale bøker . Den første boka kom i 2006 – Haugalandet tegnet med lys. Etterhvert har det blitt bøker om Skudeneshavn, Ryvarden, Karmøy og Haugesund. Høsten 2013 ble boka “Nordsjøvegen – en reise i vakkert kystlandskap” lansert.

Ida er fotograf og har bidratt med bilder i alle Vestfotos bokprosjekter. Sin fotografutdannelse har hun fra Bilder Nordic i Oslo. Hun har hatt en rekke utstillinger.

 

TIDLIGERE KURSDELTAKERE I AKSJON

Tid: Søndag 24. mars kl 17.00 – 21.00

Sola går ned kl. 19 denne kvelden. Det betyr at vi går ut ca. kl 18.45 og får med oss litt av solnedgangen og blir ute til blåtimen er over.

Sted: Thorsenhuset, Karmøy.

Forbehold: Minimum 8 deltakere. Vi har ikke værforbehold da vi vil gjennomføre en alternativ løsning om været er for dårlig til å gå ut å jobbe. Du vil uansett få god trening i prinsippene som gjelder ved blåtimefotografering.

Utstyr: I tillegg til speilreflekskamera (eller speilløst systemkamera) trenger du stativ og fjernutløser (kabel eller trådløs). Det er viktig å gjøre seg kjent med fjernutløser før kurset, slik at du vet hvordan denne virker.

PRIS OG PÅMELDING

Pris: Kr 1450,-

Betaling skjer ved påmelding.

Tidl. deltakere på blåtimekurs kan repetere kurset for kr 1.000,- (send mail til tove@vestfoto.no og skriv at du vil repetere)

Avmeldingsgebyr: Kr 500,-
Ved avmelding under en uke før kursstart, kun refusjon av halve kursavgiften.
Alternativ til avmeldingsgebyr er at du skyver deltakelsen til et seinere kurs.

Om du ønsker mer informasjon eller har spørsmål angående påmelding/betaling ta kontakt med Tove på tove@vestfoto.no eller ring meg på telefon 90545559.

PRIS OG PÅMELDING

Pris:
Kr 1450,-
Betaling skjer ved påmelding.

Av erfaring kan det være lurt å ikke vente for lenge med å melde seg på, da kursene våre fylles fort opp.

Tidl. deltakere på blåtimekurs kan repetere kurset for kr 1.000,- (send mail til tove@vestfoto.no og skriv at du vil repetere)

Avmeldingsgebyr: Kr 500,-
Ved avmelding under en uke før kursstart, kun refusjon av halve kursavgiften.
Alternativ til avmeldingsgebyr er at du skyver deltakelsen til et seinere kurs.

Klikk på den påmeldingsknappen for å melde deg på.

Om du ønsker mer informasjon eller har spørsmål angående påmelding/betaling ta kontakt med Tove på tove@vestfoto.no eller på telefon 90545559.

 

 

Vestfoto AS - Sevlandsvegen 80, 4275 Sævelandsvik | T: 905 45 559 | post@vestfoto.no

© Alle fotografier og tekster på dette nettstedet er beskyttet etter åndsverkloven - Web: Appex.

Gå til facebook siden vår Personvern